Weryfikacja pracowników w firmie

TAJEMNICZY KLIENT

Zdarza Ci się mieć wątpliwości co do lojalności lub uczciwości zatrudnionego przez Ciebie pracownika? Zastanawia Cię na przykład to, że w Twoim dziale handlowym spadła sprzedaż albo pojawiła się nagle większa ilość klientów, którzy rezygnują z Twoich usług? Podejrzewasz, że udział w tym ma pracownik niewywiązujący się ze swoich obowiązków lub robiący to w sposób nienależyty?

Sytuacji, gdy nie jesteś pewien, czy pracownicy zasługują na Twoje zaufanie, można opisać wiele. Niestety, zdarza się, że pracownik wykorzystuje Twoją firmę do tego, aby dorabiać „na lewo” i prywatnie wykonuje usługi, które należą do jego obowiązków w ramach umowy o pracę podpisanej z przedsiębiorcą, korzystając przy tym z jego narzędzi czy choćby kontaktów służbowych.

Jedną z częstszych sytuacji jest także przyjmowanie przez osoby odpowiedzialne w firmie za sprawy związane z zaopatrzeniem „prezentów”, czyli mówiąc wprost łapówek, od dostawców za to, że wybierają ich ofertę. W konsekwencji to Ty ponosisz tego koszty, gdy np. okazuje się, że w produkcji są używane gorszej jakości materiały, wybrane przez Twojego pracownika tylko dlatego, że uległ pokusie korupcji. Jako tajemniczy klient sprawdzimy jakość i prawidłowość wykonywania zadań/zleceń przez Twoich pracowników, abyś wiedział, jakie kwestie wymagają optymalizacji, oraz czy w organizacji nie ma osób dopuszczających się nieprawidłowości i działania na Twoją niekorzyść.

Jako tajemniczy klient sprawdzimy jakość i prawidłowość wykonywania zadań/zleceń przez Twoich pracowników, abyś wiedział jakie kwestie wymagają optymalizacji, oraz czy w organizacji nie ma osób dopuszczających się nieprawidłowości i działania na Twoją niekorzyść.

KIM JEST TAJEMNICZY KLIENT?

Tajemniczy klient (ang. secret client lub mystery shopper) to odpowiednio przygotowany audytor, który wciela się w rolę klienta. Jego zadaniem jest weryfikacja pracowników firmy oraz ocena jakości obsługi. Na sprawdzenie obecnych pracowników przez tajemniczego klienta najczęściej decydują się właściciele sklepów, hoteli, restauracji, banków i innych punktów usługowych. Tajemniczy klient może się również udać do konkurencji, by porównać jakość usług i dostarczyć informacje ułatwiające podejmowanie strategicznych decyzji. Detektyw w roli tajemniczego klienta skupia się przede wszystkim na kryteriach zleceniodawcy, ale też dodaje własne obserwacje. 

Kontrola pracowników firmy przez tajemniczego klienta umożliwia sprawdzenie:

  • zaangażowania, lojalności i uczciwości pracowników,
  • sposób funkcjonowania miejsca pracy,
  • sposób, w jaki pracownicy odnoszą się do klientów,
  • stosowania się do regulaminu i procedur,
  • znajomości oferty,
  • mocnych i słabych stron pracowników,
  • stosowania ustalonego sposobu powitania klientów,
  • reakcji na konkretne sytuacje (np. trudny klient, zgłaszanie reklamacji, kłopotliwe pytania).

Celem weryfikacji pracowników jest przede wszystkim poprawa doświadczeń klientów i wykluczenie niewłaściwych osób z kadry. Z usług tajemniczego klienta warto skorzystać szczególnie wtedy, gdy mamy do czynienia ze zgłoszeniami sygnalistów, którzy informują o nieprawidłowościach w obsłudze klienta.

JAK WYGLĄDA WSPÓŁPRACA?

Po zapoznaniu się z Twoim problemem doradzimy rozwiązanie. Jedną z najskuteczniejszych metod w każdej z wyżej wymienionych spraw jest nawiązanie kontaktu z pracownikiem, występując w roli tzw. tajemniczego klienta. Do każdego tego typu działania wybieramy z naszego zespołu odpowiedniego detektywa, który po zapoznaniu się z problemem i specyfiką branży nawiązuje kontakt z „podejrzanym” pracownikiem, występując w roli klienta, potencjalnego dostawcy bądź innego kontrahenta. Kontakt taki jest rejestrowany, a materiał dołączany do pisemnego sprawozdania i wraz z nim może zostać wykorzystany w ewentualnej sprawie dyscyplinarnej lub nawet sądowej.

DLACZEGO WARTO WYBRAĆ NAS? 

Jako podmiot wpisany do rejestru usług detektywistycznych prowadzonego przez MSWiA działamy zgodnie z Ustawą o usługach detektywistycznych, dlatego nasi detektywi w trakcie czynności mogą m.in. rejestrować treść rozmowy z Twoim pracownikiem bez potrzeby informowania go o tym fakcie oraz oczywiście uzyskania na to jego zgody.

Obecnie można znaleźć bardzo dużo ofert pracy jako tajemniczy klient. Wiele firm pozyskuje osoby bez doświadczenia, których zadaniem jest głównie wyrażanie opinii na temat odwiedzanych miejsc (przede wszystkim punktów handlowych). Takie osoby nie mają jednak kwalifikacji do pracy jako tajemniczy klient – nasz detektyw dysponuje narzędziami do weryfikacji pracowników, a przy tym wyróżnia się profesjonalnym przygotowaniem, dyskrecją i umiejętnością zadawania odpowiednich pytań. 

Prowadzone przez nas rozmowy są zgodne z prawem. Nie namawiamy pracownika do łamania prawa lub wewnętrznych procedur obowiązujących w organizacji.

W celu umówienia się na spotkanie prosimy o kontakt:

telefonicznie: 606226186

e-mail: info@abd-group.pl